2014/2015

Ett år tog slut igår, och ett nytt började idag.
 
Första januari - årets tråkigaste dag. Det har jag tyckt hela mitt liv, och kommer förmodligen alltid att tycka det också. Vet inte varför men jag kan tänka mig att det är som att börja läsa en ny bok (inte för att jag gör det så ofta) - man vet inte om den är bra. Kan ju lika gärna vara 365 skittråkiga sidor. Eller som när man ska börja skriva en lång uppsats, man vet inte riktigt var man ska börja eller vad man ska skriva om, så man sitter där och stirrar ut i luften.
 
Jag brukar skriva nån form av recap för året som varit men jag har verkligen inte någon inspiration att skriva om alla månader, men här kommer några utvalda höjdpunkter:

14 januari firade vi vår 8årsdag, och passade på att förlova oss. Fick ringarna lagom till alla hjärtansdag! 
 
Jag och Johan orsakade detta ansiktsuttryck när vi dök upp i Thailand och överraskade svärföräldrarna vid frukostbordet. Inte helt lätt att hålla tyst i mer än 4 månader!
 
 
 
 
 
 
Våren bjöd på praktik i Göteborg, på STS språkresors huvudkontor.
 
 

Gick på Stockholm Fields och såg Metallica med Malin, Johan, Karlsson och Danne. 
 
Juni bjöd på två resor till London. Den ena där jag åkte och träffade dessa unga män(?):
 
Den andra åkte jag som språkreseledare till Chelsea Fotball Camp där jag, om någon råkar ha missat det (Mamma), träffade John Terry. 
 
Fyllde 25 år också. Fick en fantastiskt snygg t-shirt:
 
 
Åkte till Trysil, var ute och sprang och agerade kock. Gick upp på fjället och kastade snöbollar den 21/7 -2014:
 
 
 
Efter det åkte jag och Johan på semester till Malta:
 
(Fyrverkerishow på södra Malta)
 
 
  
Har spenderat mycket tid med min fina Malin (vars nya namn blev Marlene när vi var i London i oktober <3) Tackvare henne träffade jag 3/4 medlemar i Black Stone Cherry efter konserten på Fryshuset.
 
 
 
Åkte som sagt till London med Malin, och det var verkligen en av höjdpunkterna detta år! <3 W.H.I.L.S.I.L!
 
 
 
 
Hösten bjöd även på 10 veckor praktik på Resecity i Huddinge. Trivdes jättebra och tyckte det var fantastiskt kul.
 
Hann även med en fjärde och sista resa till London för 2014. Fick spendera nästan en hel arbetsvecka med Iain, och fick dessutom bo hos honom och hans mamma under min vistelse. Sjukt tacksam över sovplats men också för tiden vi fick spendera ihop. :D Utflykter till London, IKEA och sjukhus. 
 
Under en av utflykterna hamnade vi (helt random) på en gata som hette Mora Street. Lillebror Patrik, som spelar i just Mora, gjorde samma kväll sitt första Hockeyallsvenska mål, som skulle bli det första av flera under kommande matcher. Sammanträffande eller ett tecken? 
 
 
 
 
 
 
Precis som 2013, avslutades 2014 med en härlig nyårsmeny lagad av mig och (tro det eller ej) Johan. :) Han stod för förrätten som var riktig god. Vi spenderade kvällen med Karlsson och Alle. Skillanden från 2013 som avslutades med bästa fyrverkerishowen i mitt liv, avslutades 2014 med den sämsta. Dimman låg tät mellan 23:15 och 01:45. För er som inte vet det, är fyrverkerierna min höjdpunkt på året. Nyårsafton är min favorit-firar-dag just tackvare detta, och denna gång såg jag undefär exakt 4 raketer. Nåja, någon tyckte väl att jag fuskade när jag åkte till Malta och såg en fyrverkerishow mitt i sommaren. <3 
 
Härliga saker har hänt under 2014, men även sorgliga och tråkiga. Några av dem har fått mig att inse att man inte kan ta något för givet. De har fått mig att känna mig extra tacksam för min fantastiska familj och släkt, mina vänner och min fina sambo. Jag önskar att jag kunde uttrycka den tacksamhet och kärlek jag känner, men det finns inte tillräckligt många ord i världen för att beskriva vad jag känner. <3 Tack till alla er som finns i mitt liv och gör det så fantastiskt som det är! Jag önskar er alla ett underbart 2015! 
 
Kärlek och respekt.
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken härlig sammanfattning av året ❤️❤️❤️❤️❤️

2015-01-02 @ 09:25:56
Postat av: jasmine

Vilken underbar väg att beskriva ditt år. Kunde inte göra det bättre. Du är en fantastisk människa. Känner mig lyckligt lottad att känna dig och resterande av familjen. Är otroligt stolt.

2015-01-02 @ 10:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0