Vädret

Våren 2015 var ett fiasko! Jag tror att någon straffade mig efter att jag har sagt hela vintern att "Jag längtar efter våren!". Jag menade ju förstås att "Jag längtar efter våren så att sommaren kan komma strax därefter". Våren blev lång, närmare bestämt fram till sista veckan i Juni, men SEN...
 
Sen kom sommaren! Vädret idag är helt fantastiskt - 29*C och inte ett moln på himlen. 
 
Jag tror att jag skrivit om det tidigare i min blogg, men mitt humör och mitt mående styrs fruktansvärt mycket av vädret. Den värsta tiden för mig på året är hösten. Det är kallt, det är mörkt. Det blir kallare, det blir mörkare. Visst finns det fina höstdagar men de brukar ofta vara lätträknade. 
Sommaren däremot, är den bästa tiden på året! Dagar som denna med skinande sol och varmt väder får mig nästan att dansa fram. 
 
Jag vet inte vad som är värst - Kylan eller Mörkret... Det är nog kombinationen. Mörkret gör mig trött och kylan gör så att jag fryser! HUA!
 
Jag önskar att det kunde få vara sommar i 6 månader och sen kunde vi klänmma in de andra årstiderna under det övriga halvåret. Jag tror att jag i framtiden kommer vara säsongare och bo i Sverige på sommaren och utomlands på vintern. Förhoppningsvis får jag med mig Johan, men annars får vi helt enkelt bli deltidssambos...
 
En sak är säker. Jag kommer inte vilja bo i detta klimat hela livet. 
 
Jag hörde en rolig (men sann) sak härom dagen - Det finns inget dåligt väder, bara idioter till förfäder som flyttade hit efter istiden! TRUE STORY!
 
XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0