Dreams

Rädd och vilse i skogen. Det börjar bli mörkt, eller så är skogen väldigt tät just här, och nu måste jag skynda mig för att hitta ut härifrån. Känslan av att någon förföljer mig. Ser mig om, det verkar som att jag är ensam. Går fortare för säkerhets skull. 

Plötsligt skymtar jag till ett ljus genom träden. ”Det där var definitivt en ficklampa och någon är efter mig”, tänker jag och börjar springa bortåt. Rädd. Jagad.  

Tillslut kommer jag fram till en bred väg, men ingen är där. Jag ser mig om och tillslut kommer en stor bil. En van? Den stannar vid mig och sidodörren skjuts bakåt, som en inbjudan att hoppa in. All rädsla är nu som bortblåst, trots att bilen är, för mig, helt okänd. 

I bilen sitter ett helt gäng olika personer, men mina ögon faller på en av dem. 

Han har långa blonda dreadlocks, solbränd hy, ljusblå ögon och mjuka ansiktsdrag. Han tittar på mig och ler välkomnande. 

 Jag kliver in i den trångt packade bilen, utan att säga något och vi rullar iväg. Destinationen är ännu okänd.  

Efter en lång bilresa är vi framme vid en gård. Det verkar vara någon slags kollektiv och samtliga personer i bilen tycks bo här. 

Jag följer med killen med dreadlocks. Han visar mig omkring och vi börjar prata. Jag vet fortfarande inte var vi befinner oss men jag är heller inte intresserad av att veta. 

Musik börjar spela ur högtalare i rummet där vi är och vi börjar dansa. Hans blick blir plötsligt intensiv och förförisk och fångar mitt intresse direkt. Han rör sig sakta emot mig, utan att vika bort blicken en sekund. Jag hör inte längre musiken, bara mina egna andetag som nervöst går fortare och fortare. 

Han nästipp nuddar vid min och jag känner hans varma andedräkt och han fortsätter röra sig till musiken i en slingrande rörelse precis framför mig. 

När jag känner att jag inte längre kan vänta och själv tänker ta nästa steg trycker han sina läppar mot mina. Han lägger sin hand runt min nacke och jag lutar mitt huvud bakåt. Hans fingrar griper tag i mitt hår och han fortsätter att kyssa mig passionerat samtidigt som han för mig in i sovrummet bredvid. Vi vill båda samma sak, jag och denna främling. 

Just det, främling var det ja. Vi båda inser precis samtidigt att vi behöver skydda oss. 

 Jag letar igenom min lättpackade ryggsäck som jag tidigare burit i skogen, men lite retsamt hittar jag bara en tom förpackning i min lilla necessär. Han återvänder med tomma händer och vi tittar på varandra och båda fnissar lite över vår iver att bli intima med varandra. 

Han kryper ned bredvid mig och vi pratar lite, samtidigt som vi känner på varandra. 

Jag slås av hur vackert hans ansikte är och hur hans ljusa ögon lyser i kontrast till hans solbrända hy. Han stryker sin hand över mitt hår samtidigt som han tittar på mig som att jag är det mest underbara han sett. 

I nästa ögonblick är jag tillbaka ute på gården med en karta i handen. Jag vet inte hur jag hamnade där, men jag ser mig omkring efter honom. Han finns inte där så jag tittar ner i kartan i försöker lista ut var jag är någonstans. Utan att veta exakt vad jag letar efter, går jag omkring och letar. Är det meningen att jag ska försöka ta mig hem?  

Ännu en gång tillbaka på gården och ser killen med dreadlocks... trodde jag. Med likadana kläder och samma frisyr, fast detta är en kvinna. Har jag misstagit denna person för att vara en man? De är ju så lika. Nej, det måste vara olika personer...

 Var tog han vägen då? Jag kommer aldrig få veta. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0